محافظ قفسه بندی پالت

دلایل استفاده از محافظ در قفسه بندی های پالت چیست؟

محافظ در قفسه بندی پالت از مهم ترین قطعات و تجهیزات جانبی می باشد که ارتباط مستقیم با امنیت و ایمنی قفسه ها و سازه آن دارد. محافظ های به کار رفته در سیستم های قفسه بندی پالت راک متنوع بوده و برخی برای افزایش مقاومت ستون ها و تعدادی برای ستون ها مورد استفاده قرار میگیرند. بهین انبار در ادامه به معرفی دلایل استفاده از محافظ در قفسه بندی های پالت پرداخته و انواع به کار رفته آنها در این سیستم ها را بررسی خواهد نمود.

اهمیت محافظ در قفسه بندی پالت

قفسه بندی پالت راک یکی از پرکاربردترین انواع قفسه های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که به صورت چند طبقه ای شرایط را برای نگهداری از کالاهایی با وزن و ابعاد بزرگ فراهم می کند. با توجه به اینکه تعداد کالاهای قرار گرفته در طبقات و ردیف ها در این قفسه ها بسیار زیاد می باشند، لذا مقاومت سازه باید در حد مطلوبی قرار گیرد تا احتمال ریزش آن کاهش پیدا کند. علاوه براین، برخورد لیفتراک یا سایر تجهیزات و دستگاه های چیدمان کالاها با ستون و سایر بخش های سازه، ممکن است منجر به آسیب وارد شدن به قفسه شده و در نهایت احتمال ایجاد ترک و شکستگی در بخش های مختلف قفسه و ریزش افزایش پیدا کند.

به همین دلیل از محافظ در قفسه بندی پالت استفاده میشود تا در صورت برخورد لیفتراک با سازه به آن آسیب وارد نشود. علاوه براین، وزن سنگین کالاهای قرار گرفته در طبقات مختلف به مرور باعث افزایش احتمال از هم پاشیدن سازه نگردد.

دلایل محافظ در قفسه بندی پالت راک

انواع محافظ در قفسه بندی پالت

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، استفاده از محافظ در قفسه بندی ثابت و پالت کاملا ضروری می باشد. از مهم ترین محافظ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

محافظ ستون

در بخش انتهایی ردیف های قفسه ها یکی از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، ایجاد ترافیک برای لیفتراک و سایر ماشین آلات چیدمان کالاها می باشد. به همین دلیل دور زدن و جا به جایی لیفتراک ها ممکن است منجر به برخورد آنها با ستون و سایر بخش های قفسه ها گردد. محافظ ستون به تجهیزات و نوعی پست یا پوشش گفته میشود که از ستون های سازه در برابر ضربه محافظت می کند. این تجهیزات به قسمت لنگر متصل شده و به همین دلیل از ریزش پالت ها جلوگیری می گردد.

محافظ قاب

قاب از مهم ترین قطعات و اجزا در تمام سیستم های قفسه بندی پالت می باشد که در واقع چارچوب سازه به شمار می رود. این قاب ها فلزی بوده و متناسب با شرایط سالن ارتفاع آن تعیین می گردد. یکی از اصلی ترین محافظ ها در قاب استفاده میشود که به صورت ضربدری و افقی نصب می گردند. این محافظ ها تاثیر بسیار بالایی بر امنیت سازه داشته و به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای و مرتب مورد بررسی قرار گیرند.

محافظ توری

از دیگر انواع محافظ های به کار رفته در قفسه بندی می توان به ورق های توری مانند اشاره نمود که از ریزش کالاها جلوگیری می کند. این توری ها بیشتر در بخش های انتهایی نصب میشوند تا در زمان جا به جایی کالا و چیدمان آنها از روی پالت به پایین سقوط نکنند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد امنیت در قفسه بندی انبار لازم است علاوه بر انتخاب قفسه های مناسب و متناسب با شرایط انبار، کیفیت قطعات و اجزای به کار رفته در آنها در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم هر یک از سیستم های قفسه بندی و محافظ های آنها را از تولید کننده های معتبر و شناخته شده انتخاب و خریداری نمایید.

مشاوره رایگان

کارشناسان بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی به شما مشتری عزیز می باشند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید